2016-01-24

50-årskort och ett 4-års kort

Detta kort har jag gjort till Emma när hon fyllde 4 år. Just nu är det Frots som gäller för hela slanten. Pappret kommer från ett Disneypapper jag köpt och motivet är från samma serie och inget som är målat. Smöflingan är en dies, tror det var Joy. Siffran 4 är en stickers och lite bling köpta på GeKå´s.



Detta kort gjorde jag till Marie, en arbetskollega, som fyllde 50 år för ett par veckor sedan. Stämpeln är målad med Copics, tyvärr kommer jag inte ihåg stämpelmotivet. Motivet är fastsatt på ett mönstrat papper som jag fick i en kortsnaggat för många år sedan så jag har ingen anin om vilket märke det är. Hade varit kul att veta och få tag på fler. Ett jättefin motiv till mycket när det ser ut som riktigt gräs... Motivet är satt bakom overhead-plats och fotbollen ska kunna flyga runt inne. Som ett skakkort... Några blommor, papperssugrör, pins i form av en stjärna och en liten tränyckelpiga fick dekorera kortet. Runt motivet och det ena pappret har jag gjort en ram målad med perl pen.


Kortet är lite specialvikt. Detta är första delen MA ser när man slår upp det. Här finns det stickersbokstäver färglagda med perl pen och en utstansad vinstrosett från Joy. Andra sidan är en notrad utstansad. Just nu kommer jag inte ihåg märket. 


Nästa insida är det siluetter från Marianne design. Och sedan är det texten som vi skrev.


Baksidan av kortet pryds av min personliga stämpel. I den satte jag en liten tränyckelpiga. Tycker de är så söta.


Det var detta för denna gången. Ska inom kort visa upp fler kort jag gjort. Då blir det Alla-hjärtans-dagskort.

Inga kommentarer:

Inspirationskort

Här kommer ett gäng kort att inspireras av. Dessa är inte till salu utan gjorts för att ges bort. Kortet med spindelmannen är det dottern s...